Friday, June 5, 2009

(rizan) da jadi chegu pun kena buli lagi

rizan atau je ni mamat dari kelantan. dia sorang cekgu, tapi kalolah dia jadi cekgu anak gua nanti, gua rela bayar mahal2 anta anak gua belajar kat sekolah internasional. tak meyakinkan langsung.
mamat ni kedekut babi. oleh kerna dia mengajar kat ulu sarawak, so gaji dia adala sampai 4 riban. wah! da kaya sekarang.

kitorang tengah lepak2 kat depan tibi. gua syok men PSP. lain2 tgk tibi. tibe2 gondol bersuara, "dahaganya!" gua pun tiba2 rasa dahaga. gua da target Je. gua bersuara, "je, pegi beli air, gua bagi duit." je tampak malas pada mulanya, tapi bila sume member gua da sound, dia pun berat ati nak pegi beli. korap, member gua yang juga seorang cekgu, tambah rencah, "beli goreng pisang sekali, nak makan 6 orang." je dah bersedia nak pegi beli. gondol melengkapkan arahan terakhir, "beli ayor 2, coke dgn 100plus, goreng pisang utk 6 orang ngan ais, kamu naik moto aku, mintak duit kat botak."

gua seluk poket, hulur pada Je, "nah SERINGGIT!"

Je amik duit tu. korap gelak macam babi. gondol da start moto utk JE.

No comments: