Sunday, August 30, 2009

(gua) entry khas merdeka!

Ini entry sempena merdeka. kita kena sambutnya dengan penuh patriotik. so, gua letak sini lagu paling patriotik yang gua paling minat. so, enjoy!!

Warga tua teras masyarakat
Hidup lama Penuh jasa setia pada negara
Didik anak dan cucu
Ke arah matlamat kita

Lama sudah kau hidup teruji
Penuh ranjau dan rintangan untuk
Kemerdekaan
Kitalah pewarisnya
Di dalam negara bertuah

Korban jiwa untuk keluarga
Masyarakat dan juga nusa
Bagai obor dan pelita
Berkhidmat, berbakti, berjuang
Di mana jua berada

Wahai anak bunga bangsaku
Hargailah jasa ibumu
Patuhilah pesan ayah
Titah kasihnya di junjung
Di mana jua berada....

p/s: gua da cari kat youtube tapi tak jumpe klip dia. so, lu org layan lirik sudah..

6 comments:

Miss SITI. said...

slmt ari merdeka...
tp kt sini xmerdeka gak...
pe la..
benci tol duk kedah ni...
ahad2 pon ader kelas...

tp...
ak n kengkawan nekad ponteng...
alasan dyer...
"sbb cuti merdeka..."

hehehe

oked said...

apakah merdeka bagi anda?

"menjadi janda dan meninggalkan bebe yg gengster!!!!!oyeah"

Anonymous said...

apakah merdeka bg anda?

bebas tag org sana sini...
cthnya : Mr. Luca, dgn respect n suspectnya...lu telah di tag!!

syahidahariff said...

ni lagu merdeka?
okay. sedap.
bukan lagu hari warga emas ke?haha

FdausAmad said...

Gua dah agak lu punya jawapan..gua kasik via entry saja...mesej melalui entry..

Luca DK said...

hahaha! gampang!