Monday, March 8, 2010

(gua) anak harun & me

menonton "marley & me" membuatkan gua nak pelihara anjing.

anjing ya bukan hanjeng.

sampaikan gua sudah ada nama untuk anjing tu.

gua nak taruk nama "anak harun". so cute bukan? hahaha!

tapi...

gua kena tukar mazhab dulu.

dari syafie ke hanafi. baru boleh pegang anak harun.

gila ah! cakap macam kena tukar agama. padahal 2-2 islam.

p/s: gua dulu belajar mazhab besar ada 5.

9 comments:

she-G said...

slamat blaja...

\m/ 10tonmind \m/ said...

nnti dh pas exam leh aja wa plak

Ir.Jakionline said...

Takyah kalut nak tukar2 mazhab, bukanya haram pun pegang anjing. Pegang - pegang aweks yang haramnya.....

aishah_conteng_je said...

peluk awek sweet lagi haram.

Anak Bapak said...

sapa kata takleh pegang anak anjing...tp bab mazhab tu mmg la...ada mazhab yg membenarkan dan ada mazhab yg tak benarkan...tetapi boleh pegng anak anjing tp jgn smpai terkena air liur dia..tu yg kena samak.
Babi leh dipegang...cuma haram di makan..
Mazhab hanafi....sapa yg ada beljar...mazhab hanafi ni yg benarkan org menikah tak perlu wali...cukup skdr wali diri sendiri....kena buka kitab balik..
tu yg jd kes mahasiswa universiti bernikah kat mcdonald...isk isk

putera aftus said...

satu lagi apa?

Luca De Ketiak said...

she-g,
selamat..

10ton stok ada sorak2 kat tepi,
exam ni da lama gua pass.

ir.,
pegang sket haram tak?

aishah cont,
main ngan laki orang pun haram gak.

anak bapak,
yang gua tau, babi boleh makan. kalo babi takleh makan, cmne nak idup. hahaha. lawak lama.

putera,
mazhab jaafar.

putera aftus said...

oh, thnx..

Ir.Jakionline said...

Lu pikir la sendiri.......