Monday, September 12, 2011

Rancang dengan apa yang ada ditangan, bukan dengan apa yang kita angankan.

Kadang2 apa yang kita rancang tak dapat kita ikut. Macam gua, lepas raya ni gua rancang nak buat macam2 perkara dan kena buat macam2 pilihan, tapi kadangkala perancangan dan pilihan tu kita kena ubah sejajar dengan masa kita sekarang ni.

Gua rancang nak pindah dari Serdang ni, sebab utama gua nak pindah pada mulanya adalah sebab gua nak pindah opis gua ke kawasan yang senang sikit orang nak datang, tempat yang lebih urban dan ada standard sikit. Bukannya tempat duduknya opis gua sekarang ni tak standard, sini semuanya o.k, ada 99 speedmart, ada hotel, ada mydin, ada spa, ada kedai kuda dan rumah orang. Tapi masalahnya di sini ramai PATI dan negro malaysia. Gua dah naik rimas dengan perangai pengotor macam setan puak2 ni. Jadi gua berkira2 untuk pindah ke Kelana Mall, Kelana Jaya.

Tapi itulah, kita merancang tapi rancangan Allah adalah terbaik. Lepas je gua tulis kata nak pindah, member gua yang dok dekat Kelana Mall tu kabor yang opis dia kena masuk pencuri, bukan opis dia sahaja, ada lagi 2-3 opis lain jugak, siap owner opis lain tu nak pindah lagi. Itu setan. So, perancangan gua untuk pindah ke sana, terpaksalah gua teliti balik.

Bila tak jadi pindah pejabat, secara automatiknya, gua kena pikir balik plan gua nak pindah rumah. Gua kena pindah rumah sebab tempat tinggal gua sekarang ni tak sesuai diduduki kalau Ma dan family gua datang dari Ipoh datang nak melepak di Kolompo ni. Kena pulak Ma gua dah pencen, so dia ada banyak masa lapang. Oleh kerna itulah gua kena pindah ke rumah yang lebih selesa dan ada bilik. Kalau gua sorang2, dok macam sekarang ni no hal. Gua telah membuat pilihan antara Kelana Jaya dan Damansara Perdana sebab gua bajet kalau opis gua dekat Kelana Mall tu, dekatlah sikit gua nak datang kerja. Gua ni dah lah kurang sabar nak tempuh jam macam celaka, so duduk dekat2 opis adalah pilihan terbaik.

Tapi sekarang ni Kelana Jaya dan Damansara Perdana bukanlah tempat yang sesuai lagi. Gua kena cari area2 Serdang jugak. Gua pulak duduk seorang, so rumah yang gua cari ni tak payahlah banglo dan sewa pun berpatutan. Time macam nilah, gua terpikir apartment Bart Ahmad yang disewa dengan harga RM350 tu adalah sesuatu yang setan punya murah. Tapi demi tuhan, gua takkan duduk Pajam darul Negro tersebut. Beberapa jam di Pajam sahaja, gua telah dijangkiti demam virus. Gila Pajam ni.

Celaka, banyak lagi gua nak tulis tapi gua nak terberak pulak. So, kalau ada mood gua sambung.

3 comments:

alien said...

betul
kelana mall xselamat, ade sekuriti tp ofis kene pecah masuk mudah je..
lagi2 time cuti panjang

Wadi AR said...

kahwin jela bro. senangg

Anonymous said...

Sewa jer kat serdang.. Murah!!
Kat damansara perdana, rate sewa rm1200 leh dapat studio unit jer.. Sewa sana mmg pricey!!!