Monday, November 21, 2011

Perjalanan Ke Teluk Intan Yang Menghiburkan

Gua keluarkan duit RM150, gua topup touch n go RM50 dan gua isi minyak full tank RM60.

Dah RM110 dekat situ.

Gua bawak kereta pergi Teluk Intan, berkobar-kobar nak makan kenduri kahwin.

Bila gua sampai, benda pertama gua buat adalah gua tengok lauk.

Celaka! Ayam masak merah? Babi. Azhan Bahakodin 3 bulan awal cakap dekat gua yang dia takkan buat lauk kenduri dia ayam masak merah. Banyak sangat berkawan dengan keling, cakap pun dah macam keling.

Gua pergi terus dekat pengantin, salam sauk, gua bisik perlahan dekat telinga dia,

"Lancau kau, ayam masak merah."

Alasan Azhan adalah pakcik dia dari Melaka tiba2 tukar lauk, dari ayam goreng rempah ke ayam masak merah. Orang Melaka memang takde kerja lain, main bola dahlah tak pandai, ada monorel 3 hari dah rosak, ada padang sejarah boleh buat shopping kompleks, ada Mini Malaysia tak jaga jadi macam reban ayam, lepas tu sibuk nak jaga lauk kenduri orang lain.

"Aku sampai bergaduh dengan bapak aku pasal nak buat nasik ayam" kata Meor Saiful Niza membekap gua.

Begitulah gua abiskan duit RM110 gua semalam.

6 comments:

I want to lose weight said...

sian org melaka :))

telor power said...

jgn lah marah org melaka. tapi perangai org melaka memang begitu

Wadi AR said...

org melaka ptot la. haha

Orang Akaun said...

ok wat ayam masak merah..wat srong widdem?

Donna said...

Huh !

Anonymous said...

Weh buto,kau jgn nak cakap gebang la.