Sunday, June 2, 2013

Kisah saya dan Udang Galah

Siang tadi tekak saya teringin makan Udang Galah. Tabiat celaka saya ialah, bilamana saya dah teringin, saya akan cuba mendapatkannya, by hook or by crook.

Jadi saya menggoogle "Udang Galah di Bangi" dan terkeluar entry INI.

Saya lihat tarikh entrynya, 2 May 2013; sebulan yang lepas, masih baru lagi.  Dan daripada entry tersebut saya terpesona dengan menu udang galah yang ditawarkan, bemacam jenis cara masakan, bermacam jenis rupa, nikmat sungguh!

Lantas saya mandi, pakai odorono, pakai perfume, pakai pakaian saya yang terbaik yang saya ada dan menuju ke Bandar Baru Bangi tempat letaknya restoran yang tertulis di dalam entry tersebut.

Dalam perjalanan, saya singgah sebentar di Petronas untuk mengambil wang kerna saya perhatikan harga setiap menu Udang Galah yang ditawarkan agak mahal. Ianya tidak mengapa kerna saya memang berwang dan juga tekak saya memang dah teringin sangat.

Wang sudah di dalam dompet, destinasi yang hendak dituju sudah tersemat dalam fikiran, Seri Bangi, Seksyen 8, saya teruskan pemanduan.  Alangkah celakanya, bilamana saya tiba di restoran yang dimaksudkan, tergantung banner yang agak besar,

RESTORAN UNTUK DIJUAL 

dan sampai ke saat ini, saya masih mengidam Udang Galah.

9 comments:

blog-tips-kurus said...

mujur sedang tidak berbadan 2 kan..?

sabarlah nak. :)

jamil said...

Pergi kat sini.

http://old.wikimapia.org/#lat=3.1670613&lon=101.5428618&z=19&l=0&m=b&v=8

Buka link tu. Tom yam udang galah satu hidangan ada 2 ekor. Besar.Dalam RM20 x silap aku.Aku dah pekena, memang sedap udang dia.

Ikut betul-betul koordinat tu.Kedai dia corner lot.Harap dapat membantu.

Wadi AR said...

lain kali tanya orang bangi dulu. wekeke

ieda Qema said...

udg galah mahal. mmg berwang je leh makan

Anonymous said...

takdak rezeki namanya

:)

Orchid said...

salam..cian kt bro..dah tutup erk..lorr saya bru plan nak pegi lagi pekena mee bandung..hukhuk

apa2 pun terima kasih kerana menterjah my blog..insy'allah my blog ada jugak entry JJCM...sebab saya adalah kaki pemakan...latest JJCM..ikan bako yg sedap di pasar keramat...itupun kalau tabiat celaka bro tetiba datang ngidam nk mkn ikan bako kan..dan juga cendol bakar...u must try cendol doyan..hehehehhe.. :D

Anonymous said...

shah alam seksyen tujuh medan selera dkt area hakim lama.. mee bandung udang galah ada botak..

mama dee said...

kalau Tuan tidak keberatan tak silap saya ada kolam pancing udang galah di jalan Reko :) Tak pasti ada lagi ke tidak, sebab dah setahun lebih tak pulang ke Bangi...hehe

Rajkot said...

Excellent info..thanks admin
dentist service in gujarat