Tuesday, July 7, 2009

(acel) sms yang mencuak ati kwn2 dia..

dulu2 masa gua baru nak bekerja, gua dapat satu sms dari member gua, acel. mamat ni dulu sekolah gua tapi lepas pmr dia pindah sekolah menengah ulu kinta coz gua rs dia dpt B paper agama islam. gua tak byk sgt memori ngan mamat ni. yg gua igt, dia dulu classmate gua. selain tu mmg xde memori indah.

dia sms gua mmg xberkenan. da dekat 10 taun tak pernah jumpe, tak pernah kol, tibe2 dia anta msg nak pinjam gua 50ringgit. gila takde link!

gua kol kwn2 gua yg lain, ijok, pidomat, ayan, don, ed, gondol. rupe2nya sume org pun dpt sms yg sama. bygkan sorang 50, kalo 20 orang dah seribu beb. kalo 1000 org? gampang gile! tu ada ati nak byr balik dlm seminggu?

semalam. 6.7.09. (entah berapa taun kemudian)

gua tgh hot nak settlekan kes org tipu guna nama gua kat penang. gua dapat satu sms.

"akum, aku nak pnjm 100 blh x. klau dpt 50 je pun xpe." (gua siar tanpa edit)

gua tobat xcam nombor yg sms gua tu. gua call.

"ni acel la." dia jawap.

gua cepat2 letak.

gua kol pidomat.

"gua pun dapat gak msg tu." terus pidomat cerita tanpa gua tanya ape2.

cilakak!

5 comments:

asked said...

woahh!!!
pale otak die...
wakakakaaa....
sat g die bg msg..
'akum,aku nk pinajm bini blh tak.klau dpt separuh je pun xpe..'


adesss~~
apa punye olangg ooo~~..

MIMI ZUZU @ M1N4M1 said...

ko leh jwb..ko bukan along malah ko tanak tolong pun

Hidemichi said...

mcm mcm perangai manusia!haih!

abuyusof said...

ini kes biasa ni.. gua dah banyak kali kena..

Luca De Ketiak said...

abu,
lu punye jambang sama ngan gua dulu2.