Wednesday, September 9, 2009

(ali) menu terbaru buka pose gua

arini gua sungguh letih. projek anta barang pegi china ni betul2 wat gua bingung serta letih. lewat petang baru ada masa untuk rehat, itupun kerja masih belum abis.

jam 6 gua masuk bilik, tido. kul 6.30 ali kejutkan gua.

"incik bos nak makan ape? saya nak pegi beli ni."

gua jawap sambil mata bukak sebelah.

"lu beli nasik kerabu lauk telur masin ngan solok lada."

jam kul 7.30 malam. ali masih belum pulang dari bazar ramadhan. gua berbuka pose dengan mengorek idung lagi arini.

jam 7.35, ali tiba dengan juadah berbuka gua.

"mana nasik gua?" gua bertanya pada ali.

"ni ha. siap dua lagi saya beli lauk! " ali hulur pada gua.

arini gua berbuka pose dengan menu baru. ya! masih lagi nasi kerabu, tapi kali ini lauk telur mata.

p/s: li, mana ada orang makan nasik kerabu ngan telur mata. telur masin la! telur masin!

10 comments:

Jari Di Bibir said...

hahahahhahahaha. cute sunggoh ali tuh.

BajuKurung said...

ape kate lu tampo si ali.. kompom di akan ingat menu wajib lu.. bkn nk say thx kt ali cz dh belikan mknan.. merungut jek.. tampo kang!

DoDu@HaHA said...

itu namanya.. nasik kerabu bujang!!

wahaha..

syed mohamed bin syed hassan (jen) said...

lawak dowh member lu!!!wakaka..

she-G said...

hape lak incik luca..ai makan nasi krabu gitula..nasik krabu dngn telur goreng jep tau...bising la incik bos ni..ops lupa..yu kan bos..ai lupa la
p/s:kem salam la kat ali tu..ad egak perubahan menu bos die..makan telur masin ari2 mau buasir..hahaha

Aminah said...

bukan ke menu nasi kerabu tu memang da siap2 dengan telor masin ngn lada solok

she-G said...

aminah : pggl ami leh?hahaha..skrg ni kan bnda2 tu bahan tambahan jer..suka beli nasik kosong jer..nnti ape2 len2 masak sndiri...

Aminah said...

takmo ami....hhahaha....la ye ke...(sory owner blogger..terborak pasal mknn lak kt sini) sebb my kawan kalu beli mesti da siap letk tu yg pkir xpyh pesan nak letak itu ini...

she-G said...

hahaha..tomel ape name ami tu..igt sorang budak skula mude2 lu.hahaha...tak per..incik luca baekkk...

Aminah said...

dia bek???cam nk mkn org je