Monday, September 14, 2009

(gua) ikhlas ke?

gua baru balik bayar utang supplier. lari bajet gua. gampang tul.

tiap kali gua sampai kat persimpangan delima, gua nampak ada banyak pulak dorang letak banner ucapan selamat hari raya yang selalunya dari parti2 politik kat malaysia.

contoh gua tengok tadi: selamat hari raya aidilfitri. ikhlas dari parti pkr cabang serdang.

yang gua getik nya, baba ape nak kena letak gambar mamat kat bucu banner tu? kenapa tak letak gambar ketupat, gambar masjid, gambar meriam buluh ke? nape mesti nak letak gambar mamat tu? kata ikhlas? ikhlas pekebenda? nak cari glamer ke?

nak glamer masuk af!

8 comments:

nizamsani said...

kalau gambar muka2 ni.raya apa pun datang,tetap ada muka2 tersebut.

[ o k e d ] said...

cabang ka cawangan ka bahagian?

DoDu@HaHA said...

sama jee tuh oked.... sebangsa jeee pkataan tuh..

syed mohamed bin syed hassan (jen) said...

wakaka..nak glamer jd blogger mcm lucatheketiak man....

Cik LeYha~~~ said...

sume perayaan die nak bagi ucapan.

bijak benar..

Aminah said...

mestila...bru org kenal sape pemimpin parti cwgn tuh...konon tc la weh

Luca De Ketiak said...

nizam,
kadang2 tak raya pun ada.

oked,
cabang. konon nak kelainan ar tu.

dodu,
ye betul!

jen,
nak glamer jadi perdana menteri. baru betul!

cik leyha,
menyampah pun ada.

aminah,
owh! kata rakyat di dahulukan. letak gmbr rakyat la..

Aminah said...

then lu nk expect letk gmbr lu la e