Saturday, September 12, 2009

(pidomat) patutkah gua mempercayai pemegang amanah?

semalam time solat jumaat, gua main2 sms dengan pidomat berkisar soal perniagaan dan ekonomi dunia. (moga allah ampunkan dosa gua.)

dia text gua.

"tak untung banyak pun takpe, tapi lu jangan lupe bagi duit raya kat fateem ngan faseeh."

gua text balik.

"bawak mari no. akaun bank dorang. gua bank in kan."

dia reply balik.

"nate, dorang budak2, mana ada akaun lagi gampang. "

hati gua berdetik.

"fateem umo baru 2 taun, faseeh gua jamin nama dia sendiri pun dia tak tau, kiranya gua kena bagi kat bapak dorang la ni nampaknya."

patutkah gua?

13 comments:

Hafiz Hamid said...

x patot!!

[ o k e d ] said...

patot

FdausAmad said...

bagi je la...banyak sangat reasoning nih.

Lily_namakuratu said...

jgn bagi..jgn bagi..
pidomat da suspend eskrem fateem..
haruslah duet raya pn suspend gakk..
hehehe..sowy pidomat..

sEmut said...

bagi pada diorang. pastu cakap cepat cepat 'buat beli aiskrim'

kalau lu nak standby aiskrim dalam kereta trus jual on the spot pun boleh..

pakudinding said...

lu antar je wang pos atas name fateem n faseeh~

FizA aLwi said...

lu simpanlah dulu duitnyer, nt dorang dah besa lu bg skali sedepuk. time tu pidomat xleh watpa da.heheheee...

Anonymous said...

Bagi jer..gua rasa Pidomat seorang pemegang amanah yang amanah :)

nizamsani said...

kau bagi dalam bentuk amanah saham la bang. :p

small magician said...

ko isi dlm sampul surat duit itu..
lalu tulislah di sampul itu;
"untuk fateeh dan faseem, jangan dibuka sehingga ketika umurmu 18 tahun"
ok x??hehe

Aminah said...

jgn bg...nnti bpk dia gune......

BajuKurung said...

gua xbrape konfiden ngan pidomat..

she-G said...

ari tu nak kad raya tuk fateem skrg duit raya lak..cam ade komplot2 jer