Sunday, November 8, 2009

(gua) perkataan untuk arini

kadang2 fesbuk ni bleh tahan bernas jugak pemikiran dia.

Luca find out The Words Of The Day.
The Word Of The Day:
Don't try so hard,the best things come when you least expect them to.

gua tak bape paham sangat mula2. lepas gua translate kat google translate, ini rupanya maksud dia.

Jangan mencuba terlalu keras, hal terbaik datang ketika anda paling mengharapkan mereka.

kalo kuar dari mulut adolf hitler der fuhrer, akan menjadi seperti ini:


Versuchen Sie gar nicht so schwer, die besten Dinge kommen, wenn man es am wenigsten erwartet hat.

suka gua ngan ayat ni. kalo awal gua tau, sure gua letak sebagai motto idup gua kat dalam majalah sekolah dulu.

p/s: gua syak maksud "least" tu "sedikit". tapi nape gua taknampak pun perkataan "sedikit"?

3 comments:

haan said...

salah translation dia.

haah. least tu plg sedikit.

Luca De Ketiak said...

nnt gua anta surat bantahan kat google.

Anonymous said...

least tu bukan siktlah..
'xpayah nak bersusah payah sgt,perkara terbaik akan berlaku jika kt xberharap atau xmenjangakan pon'