Friday, March 19, 2010

(gondol) mari kita ke kenduri gondol

owh! gua memang terlupa.

ari senin aritu gondol selamat bernikah dengan kekasih hatinya zi avi.

gua tak dapat pegi coz takde orang nak temankan gua. takkan gua nak lepak ngan bapak gondol, en. zawavi kat kuala krai tu? topik ape gua nak sembang? takkan gua nak wat2 tanya soalan bodo,
"betulke belakang umah pakcik ada jaws?"

gila tak harmoni.

mule2 memang ramai beria nak pegi kenduri zi avi kat kuala krai, kelantan tu, pastu konon2 nak pegi golok la, pegi pengkalan chepa la, pegi kem desa pahlawan la, last2 meor pegi melaka umah tunang dia. ayan yang kata takde cuti, bantai balik teluk intan. pesen janji melayu. menanam tebu di pinggir bibir.

o.k, besok kenduri belah gondol. dengar cerita lauk dia boleh tahan. ikan jaws dan ayam berkokok kul 3 pagi masak rempah.

member2 gua dok bising2 tanya gua camne nak pegi umah gondol. nak kumpul kat mana? kul bape nak kumpul, nak pakai baju sama ke? bawak awek bleh ke tak? "lu belikan dulu hadiah, nanti gua selit nama" la, ah! sume stok soalan ringkas yang gua rasa nak lempang seko2.

oh ya! gondol jemput semua pemuja dia untuk memeriahkan kendurinya nanti..

tak tau umah gondol katne? tak tau camne nak pegi umah gondol? ini gua bagi panduan baik punye..


p/s: gua akan bukak booth jual buku gondol time kenduri gondol nanti. kalo lu orang datang, beli buku sepam, dapat makan nasik lauk jaws plus dapat amik gambar ngan gondol yang segak berpakaian pengantin.. rare tu..

5 comments:

m.a.n.n.e.q.u.i.n said...

lu rase nak lempang gua ke td? ik ik ik

Dashing Days said...

ala stakat gmbar ngn gondol pedehal sgt bro..ngn beruang koala lagend tu yg patut di highlight kan hehehe

Cik LeYha~~~ said...

satu manong kenal bapak gondol ye..

Twenty Something said...

Sirius doh , dah lama nak beli .
Bila text number empunya (Ali)
Tak ada respon pun . Masih mahu
menjual atau ?

cacah said...

haha. kelakar.

btw, saya pun orang kuala krai. :P