Monday, April 25, 2011

Obesiti

Kecoh pasal obesiti dikalangan kanak2 sekarang ni sampaikan kantin sekolah pun dah tak boleh jual nasi lemak.

Perhati betul2 gambar atas ni. Tengok minah sebelah kiri tu. Kenal siapa tu? Meh gua nak bagitau, itu timbalan menteri kesihatan. Di ulang, timbalan menteri kesihatan.

Amacam? Nak salahkan nasi lemak lagi ke?

21 comments:

speedrider said...

Kahkahkah gampang! Tapi relevan

afrohead said...

kuat makan nasik lemak la tu timbalan menteri kesihatan tu. haha

husairi zulkifli said...

pun boleh...hahaha

MissSyarniFarida said...

perli secara halus yg sangat sangat berjaya ;D HAHAHA

Fatimah Zahra' said...

timb menteri tu baru sedar keburukan nasi lemak bila dia melihat cermin. jadi, sbb itulah nasi lemak disalahkan. ishhh.

Kap said...

dah puas melantak.
tak bagi budak lain rasa pula.
dasar double standard.

LadyRye said...

mungkin dia obesiti sebab nasik kambing arab bukan nasik lemak...


bersangka baik disitu.

nizamsani said...

yang sebelah kanan tu, siapa?

mrs lee said...

hahaha!timbalan menteri kesihatan mestilah kena sihat!

Ateeka Amer said...

aku syak dia tak eksesais. haha mana ko rembat gambar ni woii

eiffel said...

abis..mahu salahkan timbalan menteri kesihatan?kehkehkehkeh

Hazwan Arif said...

semalam dia ckp dlm tv pasal obesiti ni...aku pun trgelak sorg2 kah3

Mamarempit said...

2X8 ajer....
8
8
8
8
8
gumukkkk...

areleaf said...

gua syak kerajaan pun kena haramkan penjualan nasi lemak kat pejabat2 kerajaan ye dak?

admiral said...

woiii!! ak stuju. tau tkpe. tak logik langsung nk haramkan penjualan nasik lemak. wth. ak makan nasik lemak pagi ptg siang malam pun jalannn, maintain je kurus. so wht?

Anonymous said...

kenape salahkan nasik lemak...salahkan fastfood la wehhh...

CikMelur said...

orang kata, kepimpinan melalui teladan.

timbalan menteri kesihatan kelihatan "sedap-sedap" badannya

jadi kalau ada cita2 nak jadi timbalan menteri kesihatan, haruslah badan "sedap-sedap" juge:P

Atyn Roslan said...

dah makan baru nak mencegah. tak paham betul aku. konon diet.

MushroomCute@Mariea said...

Ibarat penjual krim kecantikan anti jerawat yang mukanya penuh jerawat. Ibarat awek penjual tudung tak pakai tudung.

Lucius Maximus said...

Jangan macam tu, Datuk Rosnah ni parlimen Papar, Sabah. Selalu kalau ada restoran baru buka kat Sabah ni dia banyak tolong potongkan riben.

Kena faham tugas berat dia ni.

Anonymous said...

bro, obesiti juga bleh terjadi melalui genetic... so buleh jadi dia tak mintak utk obese...