Tuesday, May 3, 2011

Hari Monday yang fun

Diari hari Isnin lalu.

Serdang - Kuala Lipis - Kuala Gandah - Bentong - UKP - Sentul - Serdang

Pukul 5 pagi gua dah gerak. Bilal pun belum azan Subuh lagi.

Rumah Rehat Raub di hening Subuh. Raub ni bandar power!

Tiba di Lipis, terus ke menjemput Ismail Othman di rumahnya.
Anak sedare dia baru dapat ikan patin dekat kolam tu.

Pulut Jamil, Medan Tangga. Kalau lambat, memang tak merasa lah makan pulut tu.
Yang paling celaka, Tai Chong tutup. Melepas gua nak makan roti bakar.

Sebelum pulang, ke singgah tengok2 gajah. Okey, gua akui, antara banyak2 binatang yang pernah gua pegang (kucing, arnab, hamster, belalang kunyit), kulit binatang ni paling keras.
Gajah ini jugak mendengar kata.

P/s: Ada 2 gambar gua lupa amik. Satu, gambar Patin masak tempoyak, yang gua makan dengan rumah Ben Hanafiah.
Lagi satu, gambar sambal hitam belimbing buluh yang gua makan dekat rumah Pipi selepas sahaja gua makan Patin tu. Sambal hitam ni bukan semua orang reti buat, gua siap tapau bawak balik lagi.

P/s II: Sebelah rumah Ben, rumah Siti Nurhaliza. Harap maklum.

4 comments:

Nik Saiful Anuar said...

mahal patin tuh, patin sungai ke patin kolam??

kemain lg ngan gajah

nizamsani said...

siti nurhaliza, tak balik kampung ke?

StingRay said...

Sambal hitam belimbing tu..aku mengaku.Memang sedap.

Kap said...

jangan silap pegang kulit.
nanti sulit keadaan.