Sunday, September 18, 2011

Pendatang Asing Musuh Gua dan Negara

Sewaktu masa dahulu, masa tu belum ada lagi Google map dan juga Garmin, jika gua sesat jalan, apa yang gua buat adalah gua akan berhenti di stesen minyak dan bertanya arah samada dekat brader pump minyak tu atau minah kaunter. Dorang sure tau punya. Modus operandi inilah yang gua gunakan sekian lama.

Sama juga jika gua ke pasaraya hiper. Kalau gua tak tau mana letaknya sesuatu barang, Sos Ikan contohnya, gua akan pergi tanya dekat mana2 brader atau minah yang pakai uniform pasaraya tu, confirm dorang tahu punya.

Itu dulu. Zaman tu Mahathir memerintah. Cuba zaman 1Malaysia ni, kalau lu sesat, lu pergi tanya arah dekat stesen minyak, makin lu sesat ada. Yang bagi arah tu sesat lagi menyesatkan. Rasa nak lempang je.

Lambakan pendatang asing makin menyakitkan hati. Ini negara demokrasi, kalaulah diorang ni boleh mengundi, confirm2 Perdana Menteri kita sekarang ni seorang Bangla.

Pendatang ni tak kira halal atau haram memang mendatangkan banyak masalah pada gua. Dengan bisingnya,pengotor, berlagak nak mampus kadang2. Gua harap kerajaan cepat2lah setelkan masalah ini. Gua memang berdoa menteri yang handle kes pendatang ni mampos dan masuk neraka.
Published with Blogger-droid v1.7.4

5 comments:

aljambz said...

YAB Tan Sri Luca De Ketiak.

Anonymous said...

for the first time, i agree with you...

Anonymous said...

mampus dan masuk neraka? apa kata bagi dia masuk neraka dulu, lepas tu baru pergi mati. biar dia tau rasa seksanya bertanya kat mat-mat bangla ni dah hilang separuh nyawa je...

ENCIK TIKUS said...

kkakaka marah kemain !

mochachichifinaz said...

strongly agree !
haihhh..