Tuesday, October 16, 2012

Makwe untuk 3 bulan.

Aku dulu pernah ada cita2 nak ada makwe yang nak mati lagi 3 bulan.

Supaya aku boleh jaga dia sampai hujung nyawa dia.

Aku nak tau rasa dia macam mana.


Bulan pertama aku nak bawak makwe tu travel pusing dunia.

Bulan kedua aku nak ajak dia buat semua benda yang nak dia buat.

Bulan ketiga, aku nak belajar terima yang dia bakal takde.
 


Tiap malam sebelum tido aku akan bacakan dia satu cerita pendek.

Lepas tu aku akan buat satu magik.

Tak jadi pun takpe, janji dia hepi. Dia mati pun hepi.


Hari pertama bulan keempat, makwe tu dah takde. Dia mati.

Gamaknya apa aku rasa hari tu ye?

Mesti aku sedih kan?


Cukuplah 3 bulan.

Aku hepi. Dia hepi.

Lama2 nanti dah tak best.

Jadi, aku akan ingat 3 bulan tu sampai aku pulak mati.

Kan?


Peh. Pikir hal tu pun dah boleh buat aku sedih,

Kalau betul2 ada, macam mana la pulak rasanya ye.

Masalahnya ada ke makwe lagi 3 bulan nak mati ni?

11 comments:

Anonymous said...

saufy , saufy

I want to lose weight said...

boleh buat skrip drama korea nih :)

shina daniella said...

makwe 3bulan???? cilakss...aku dah terkena...xsempat lagi aku mati, de dah rembat yg lain...jahanam!!

EZAN IDMA said...

kahkah bongok. yang mati haid ada woi. belambak. nak?

Cik Bedah said...

tetibe seram lak..

Anonymous said...

luca...lu penah kawen ke dulu?

chaip26 said...

3 bulan sebelum mati, bek awek tu xde pakwe..kurang2 takde la berat dosa die ,huhu,,juz opinion

nizamsani said...

baguslah ada cita-cita.

adam said...

Dan bagi aku, aku rasa kalau nak lagi tacing akhiri dgn perkahwinan di hujung waktu tu. Lagi pure rasa tu.

van kordi said...

ko dah lain mutt. ko dah jadi lain.

si ngokngek said...

kalau betul-betul ada.kalau betul maha Esa nak uji kau.kau sanggup jadi orang yang redha pada bulan keempat