Thursday, November 15, 2012

Joget Lambak!

Masa aku kecik dulu, aku pernah ikut pakcik aku pergi joget lambak. Joget lambak ni biasa buat time malam kenduri kahwin.

Pentas joget ni biasanya deme buat dari buluh. Tinggi. Lepas tu atas pentas tu adalah kerusi 4,5 ketul deme letak.

Kerusi tu nanti ada perempuan2 joget duduk. Rupanya deme dok situ tunggu mana2 lelaki yang ada kejantanan yang besar untuk pi dekat deme.

Jantan ni akan naik
pentas tu, lepas tu ajak perempuan2 joget ni berjoget. Macam gampang. Selalu aku tengok pakcik2 pakai songkok naik dulu.

Kemain bergoyang pakcik tu, bila sorang je dah start naik pentas, jantan2 lain pun dah takde segan silu. Semua pakat naik lepas tu.

Bagai nak runtuh pentas tu aku tengok. Aku budak lagi, jadi aku dok bawah. Sunat pun tak lagi time tu, stim pun tidak tengok perempuan.

Tapi yang paling babinya, bila aku dah matang sikit, barulah aku tau yang perempuan2 joget tu bukan perempuan.

Deme bapok, Natang!

4 comments:

misz aisya said...

hahah. yeke bukan pompuan??
nasib baik mse tu ko pon xikut naik pentas. :p

g0m0k9enDek said...

ok cam nih mmg imaginasi terganggu!

penat je baca sambil imagine.. last2?? huh~

Päk Läng said...

cun tak?

Anonymous said...

Kah kah kah! Cilake