Sunday, September 6, 2009

(gua) review movie yang pertama

gua tadi pegi jalan kat klcc ngan gondol. niat di hati mau pegi tengok2 barang ed hardy kot2 ada yang gua berkenan. tapi lepas gua tengok rege suar jeans dia dekat seribu, gua tengok2 jela. gua miskin, so tunggu la dorang punye sales kot2 ade.

pastu tu gua n gondol jalan2 pegi klcc belah sana plak. ni yg convention center. ada pameran perabot. tapi gua rasa baik dia tukar nama jadi pameran tilam. dari hall 1 sampai hall 5 gua tengok tilam je. gampang ape nama dia pameran perabot.

dah kul 6.30, gua bergegas pegi klcc, nak berbuka. pegi foodcourt bawah tu penuh. macam biasa, cine2 banyak juga. nak maki gua tengah pose. so gua sabar. naik foodcourt atas, masih penuh, tapi kali ni gua nekad tunggu dua orang ah so dok rilek2 lantak kueh pulut bakar. gua tenung dia lama2. nak bagi hint yang gua nak chop tempat dia n nak suh dia berambus cepat coz gua nak berbuka da ni. da pukul 7. nasib baik ahso tu paham. kalo tak paham nak gua amuk kat foodcourt tu. biarlah rusuhan kaum jadi janji gua puas ati.

ahso tu belah kul 7.05 minit. gua senyum2 cakap terima kasih sohai. takpe dia tak dengar. gua makan selera la arini. lauk panas2. kena hentam mahal2 pun takpe janji gua puas ati. gua tak perlu mengadap nasi kerabu tipikal lagi.

abis makan gua terus blah coz gua nak bagi tempat kat satu brother yang takde tempat nak berbuka. gua ngan gondol cadang nak balik. perjalanan kami terhenti di tgv. gua dah berkurun tak tengok wayang n gua tengok orang berbaris pun tak ramai. so, gua decide beli tiket movie final destination jam 7.40 punye. kami jalan berpegangan tangan masuk ke panggung. dalam panggung ada ramai ninja.

movie da start. tajuk movie final destination, so apa lu orang bajet? first2 gua tengok kepala minah tu putus. serius gampang. makanan buka pose tadi dah terkeluar sampai ke tekak tapi gua telan balik. tak baik membazir. gile ah ding dong. babak lain malas gua nak story. lu beli tiket tengok sendiri. jangan ajak gua teman.

nasihat gua, jangan tengok crite ni lepas bukak pose. nak tengok pun time lepas subuh. itu lebih afdal.

p/s: ya. gua tak solat maghrib n jemaah terawih. gua niat nak qada n solat taubat bila gua sampai opis.

8 comments:

FdausAmad said...

entry ni gua kasik katok 5 tiang!!

kahar babi ada blog rupanya...

syahidahariff said...

kami jalan berpegangan tangan masuk ke panggung..wallaweyy romantic habis..haha =D

Luca De Ketiak said...

la aritu gua pegi jais, gua tengok reward kahar rm30k beb. serius!! gua da wat strategy nak tangkap kahar ni.

Lily_namakuratu said...

syahidah: gua pn nk ckp menda yg sama gak..
hahaha..gilew keji lu neh bang..

eddy said...

gua pon dah layan muvie ni...
best siot...
gua suke betol time org2 dlm muvie tu mati...haha

ps: konfem gua g beli dvd cetak...leh layan banyk kali...hahahaha

oked said...

mcm cite lu g buka..bkn review movie..

Anonymous said...

GILA DERHAKA..BULAN POSE PUN TAK SOLAT

BajuKurung said...

"kami jalan berpegangan tangan masuk ke panggung. dalam panggung ada ramai ninja."

-Gua dh suspek something..