Monday, September 21, 2009

(gua) sape kata mercun bawang tidak bahaya?

lu orang kenal mercun bawang? alah, nama glamer dia skang mercun pop2.

gua rasa tak layak langsung menatang ini dinamakan mercun. mercun bawang ni stok gua picit kat jari je. sebab tu mercun ni berada no. 1 dalam senarai mercun yang tak thrill. no.2, mercun ular. tak penah tau mercun ular? dia kaler itam, bentuk macam kapur tulis kontot. tak tau kapur tulis camne? pegi bunuh diri skang. tak guna idup.

berbalik pada mercun bawang. pada gua mercun ni tak berbahya langsung. tapi pada jiran gua masa gua dok felda serting, bahau, negeri sembilan dulu, mercun ini amat ditakuti.'

oleh kerna mercun ni bernama bawang, jiran gua tu, sorang perempuan, pernah makan mercun ni. bodoh bukan? ala, apa lu nak harapkan dari sorang budak sindrom down? bukan dia pinta macam tu. nak gelak kat dia pun, dia tu da confirm masuk syurga. lu yang dok gelak2 ni, nak lalu titi pun belum tentu lepas.

lepas peristiwa dia makan mercun tu, gua rasa syarikat kilang mercun yang masa tu ada kat sungai buluh, (lu orang ingat lagi tak peristiwa kilang mercun terbakar ni?) tukar nama dari mercun bawang ke mercun pop pop..

begitulah agaknya asal usul nama mercun pop pop..

7 comments:

pakudinding said...

lu mmg pengkaji sejarah utk mercun ke?

m.a.n.n.e.q.u.i.n said...

woit

raya lah!

hahaha

Metamorphosis Boy said...

cayalah!! x tercapai akalku!!

haan said...

tahniah!
antara entri lu yg paling berinformasi gua penah baca.

she-G said...

ai tak gelak tau...sebab...mai adik pom penah makan benda alah tu...bodoh ape letak name mercun bawang...

[ o k e d ] said...

mercun ular tu cane?gua tak pernah tau kwujudannye

lucky said...

mungkin itu la sjarah tcipta nya nma mercun pop2..hee.. slamat ai rya.. :)