Friday, February 26, 2010

(gua) lagu berunsur nasihat

tengah syok2 gua memandu kete tadi, fikiran gua memanculkan satu lirik.

jangan anda meminum arak
arak itu syaitan yang punya
kalau anda minum
nanti syaitan
syaitan nak minum
syaitan nak minum air apa?

da jarang sangat da lagu2 zaman skang pesen berilimiah macam lagu ni.

sume stok rambut shuffle, nyanyi lagu jiwang bertajuk "menatap matamu", gila takde moral of the story punye lagu.

tu belum lagi gua sentuh bab lagu "halimah jongang" lagi macam gampang.

p/s: sape2 tau tajuk lagu senario ni, sound gua.

6 comments:

fndrocka said...

lu ni pemalas tol..cari kat google la..

tapi verse lirik yg kau tulis tuverse apek dgn yasin kalau tak silap.

best!

Luca De Ketiak said...

cuti2 ni kena la jadi pemalas.

gua ada teka-teki:
kalo sume jadi pemalas, pemalas jadi ape?

jawapan: jadi ramai.

p/s: macam gampang, sendiri tanya sendiri jawap.

Anonymous said...

gua sambung...

kalau anda minum....
nnti syaitan...
syaitan nak minum air apa....
'air kelapa.....'

starsyeea said...

lagu HUKUM tu...lagu lame senario...sy de album die, mmg best sgt...bermesej...=)

hentakbelipat said...

lu x abis2 nak hentam aril ea..hahaha..rejam dgn batu lah

nizamsani said...

lagu-lagu kungpow chicken pun banyak nasihat.cubalah.haha.