Friday, July 9, 2010

(gua baru tahu arini sial) daging itik gantung

kita kembali lagi kepada siri gua baru tahu arini sial.

hah. bab ni sampai sekarang gua tak tau sampai sekarang.

walaupun gua da berumur 25 tahun, tapi gua masih tak tau camne rasanya daging itik.

takat telur itik masak lemak memang selalu gua pekena dekat pasar malam tanjung rambutan.

ini daging itik betul2. awek sweet cakap daging itik berlendir kalo masak gulai.

so, sape2 tau kat mana nak tempat ada jual daging itik sedap, sila tinggal diruangan komen.

oh ya! tempat yang halal saja tau. kalo takat itik gantung haram, dekat simpang nak masuk taman gua ni pun ada.

9 comments:

Syazwan VL said...

hola bro....nasi itik penah la gua jumpa kat hentian ulu bernam ke hentian tapah ntah...lu try la survey...tang sedap ke tak....gua x pasti la plak pasal gua bab makan nie rasa dia sama je...huhuhuhu

nizamsani said...

suka dengar "cakoi..lembut sahaja" kat pasar malam tanjung rambutan.

she-G said...

berlendir ke???sori la..tak pernah masak...tp makan tau la...kat klantan leh..kedai tepi klinik kesihatan padang pak amat gulai itik die sedap..tak berlendir ponn...kat kb pun ade...bak kata abg lana kokna..hahaha..orait je..plak lau pekena kuzi..sedappp!!!

Kek Lobak Merah said...

kat kg sy(masjid tanah,melaka), ari raya or special ocassion masak itik..masak rempah kot.tak tau nama. tp mmg sedap jauh lg sedap dr ayam.isk..tak berlendir pon..tp org2 tertentu jek msk sdp. dtg la rase..sile2

-en.sani- said...

try carik kt seremban...kalau nak best,carik stadium paroi kat seremban, ada 1 restoran mlayu...bukan takat itik, kijang, landak, ayam utan,memerang, sume ada...dekat sangat dengan persatuan bolasepak n9...

kembar zaquan slalu la lepak sana dulu...

style org n9 masak memang great....ko takkan keciwa...

stalker awek sweet said...

kek stadium..

kodai mano tu?

osah banyak eh kodai eh..

Donna said...

YES setuju ngan kek lobak..Kt masjid tanah lauk itik rempah mmg tradisi.Biasenyer dijamu time perjumpaan family.Mahal dowh..sekor rege dekat 50 hengget.Itu itik kacuk.Tak main arr itik air..low class!..Sedap mcm nk pengsan lauk rempah jer tau..Kalu lauk lain..tak lalu tokak

-en.sani- said...

kek prsatuan bola n9...kodai tu mmg pemes.dr dlu kuar rencana hitu, rencana hini...

den pun tak ponah poie laie...sobab den org tampin...seromban tu kalau den poie, memang diambang kesosatan...

noor afzan said...

tak pernah juga makan daging itik..
macam geli je ada lendir.
huhu~