Thursday, August 4, 2011

Diari Ramadhan Saya

Owh, dah puasa rupanya.

Sekarang ni bila bulan puasa, gua selalu tido pukul 6. Kadang2 buat kerja. Kadang2 tengok Glee, Master Chief Australia, Desprate Housewive dan semalam gua layan History Channel.

Dalam pukul 5 pagi, gua sahur. Pukul 6 solat subuh. Lepas tu tido sampai pukul 2 petang.

Main fesbuk dalam 3 jam. Pukul 5 mandi. Lepas tu pergi Bazaar Ramadhan. Takat ni gua dah pergi Baram Putrajaya dengan Seri Serdang. Patah hati gua dengan Baram Putrajaya. Brader pakai kopiah jual nasi kerabu dah takde dan yang lain2 tu jual mahal nak mampos.

Dekat Baram Seri Serdang lain pulak ceritanya. Ianya tak semeriah tahun2 lepas. Orang berniaga sikit sangat. Almaklumlah budak2 UPM cuti sampai bulan 9.

Pukul 6.30 gua balik. Setting lauk atas paper then baring tengok TV. Selalunya ada cerita Jejak Rasul, dok cerita pasal Rusia. Lepas Jejak Rasul gua sambung tengok Kisah Alia. Cerita Sheila Rusly berlakon. Maki sikit2 sebab ada jugak babak bangang dalam drama tu, dan kalau tiba2 TV tu penuh dengan iklan, gua tahulah yang waktu berbuka dah dekat.

Itulah rutin gua seharian. Syok jugak sebab memang jimat hidup macam ni plus kerja pun tak payah nak push sangat padahal kerja berlambak gila.

So, pesan abang pada adik2, tak payah belajar pandai2. Belajar untuk hidup je pandai2. Kalau belajar tinggi tapi last2 sekali jadi macam Nik Adam pun tak guna juga. Ingat tu.

1 comment:

wann afzan said...

banyak kot babak bangang dalam kasih alia.