Friday, February 24, 2012

Lagi-Lagi Hal Khutbah

Dalam sibuk puak2 kerajaan menuduh Anwar sokong Israel dan puak pembangkang pulak sibuk mengatakan yang ada kapal Israel berlabuh dekat Port Klang dan adanya perdangangan dengan Israel,

khatib masjid tempat gua masih lagi berkhutbah,

"kalau kita berniat buat baik dapat 1 pahala, kalau kita buat apa yang kita niatkan, dapat 10 pahala."

Bangang!

7 comments:

Si Gile Dan KeGILAannye said...

hanye mampu tersenyum..!

:) untuk awak...

OrangAkaun said...

dah boleh kira pahala skang ni..

sok lusa ada la apps kat market tuh

senang hidup

Hidemichi said...

tak pernah lagilah dengar dosa pahala bleh kira...kalau 'kebajikan' tu adalah...allahuaklam apa maksud kebajikan tu.

Telor Power said...

dari sembang politik baik kita cari pahala,buat kebaikan. kita nie bukan level wali2 dan ulama pun

Maya in the blog^^ said...

Cubala kita ni xpayah kira pahala2 tu..buat je kebaikan kan..bukan apa, nampak sangat kita ni berkira-kira dengan Allah..betul x?

ainon said...

tuan,

tak semua orang yang datang masjid tu level iman macam awak, amalnya hebat macam awak...

kutbah tu tak bangang la wak..

Anonymous said...

Tu hadis

Jangan cakap banga